2011. január 11., kedd

Esküvő Kiállítás 2011

A hétvégén  a III. Kozármislenyi Esküvő Kiállításon mutatkoztunk be a leendő pároknak  és igazán pörgős napjaink voltak  Eddig minden évben kiállítottunk, de ennyi érdeklődő még sohasem volt.
Standunkat igazi tavaszi hangulat jellemezte, a sárga és a zöld színek népszerűek voltak. Üde frissesség vett körül minket.  Amikor témát választottam nem sokáig gondolkodtam azon, hogy egyik kedvenc virágomat a tulipánt szeretném a tavasz többi virágával vegyesen. Finoman illatozó frézia , a kecsesen bókoló gyönyörű boglárka melynek nyíló szirmai egyre szebbek lettek a kiállítás végére. A dekoráció szintén tulipán volt krém, zöld, sárga, barna, egymáshoz harmonizáló textilből. Napokig varrtam, hímeztem, díszítettem különböző méretű és színű gyöngyökkel. Nagyon élveztem és  igazán megnyugtató tevékenység volt az év végi hajrá után.
A tulipán motívumot nemcsak a tavasz miatt idéztem fel. Időnként jut időm arra, hogy belenézzek azokba a művészeti albumokba, melyeket évről-évre összegyűjtögettem. Magyar népművészet című könyvben szebbnél szebb  igazán elfelejtett motívumra akadtam. Gyönyörű tulipán és szív motívumok, külön is és egymásba fonódva. A tulipán régi egy kissé elfeledett  szerelmi jelképünk. A tavasz hírnöke a nőiesség és a szerelem jelképe. A szépség a szerelem a szeretet és az elismerés érzéseit hordozza magában. A szív a burjánzó erejétől ismert borostyán leveléből stilizálódott motívumunk. A tulipán és a szív jelkép kapcsolat és gyakran egymásba rajzolták a szerelmi ajándékokon. A tulipán a nőiesség, míg a szív a férfi jelképe.




 Olyan sokszor készítünk a mi kultúránktól teljesen idegen anyagokból dekorációt és feledjük az igazi értékeinket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése